Informacje o jednostce
Areszt Śledczy w Grójcu, jako jednostka organizacyjna Służby Więziennej realizuje, na zasadach określonych w Kodeksie Karnym Wykonawczym, zadania w zakresie wykonywania tymczasowego aresztowania oraz kary pozbawienia wolności.
W Areszcie Śledczym w Grójcu przy ul. Armii Krajowej 21, przebywają tymczasowo aresztowani mężczyźni pozostający do dyspozycji Prokuratury Rejonowej i Sądu Rejonowego w Grójcu oraz Piasecznie a także skazani wobec których toczy się postępowanie przed wymienionymi organami bez stosowania tymczasowego aresztowania. Ponadto przebywają skazani zakwalifikowani do odbywania kary w zakładzie karnym typu półotwartego oraz zamkniętego dla recydywistów penitencjarnych.
W Areszcie Śledczym w Grójcu znajdują się oddziały dla tymczasowo aresztowanych oraz oddziały zakładu karnego typu półotwartego oraz zamkniętego dla recydywistów penitencjarnych. Łączna pojemność jednostki wynosi 212 miejsc.
Pierwsze wzmianki o Areszcie Śledczym w Grójcu datuje się na XIX wiek, kiedy to przy Sądach Grodzkich funkcjonowały więzienia śledcze. W latach 1939 – 1945 w tutejszym areszcie przebywali więźniowie polityczni, członkowie podziemia, którzy następnie byli transportowani do jednostek w Warszawie lub Radomiu. Po II Wojnie Światowej nosił nazwę Więzienie w Grójcu. Nazwa ta przetrwała do 1968 roku, następnie została zmieniona na Areszt Śledczy w Grójcu.
W dniu 03.09.2012 r. weszło w życie zarządzenie Dyrektora Generalnego Służby Więziennej, zgodnie z którym utworzono w Stawiszynie Oddział Zewnętrzny Aresztu Śledczego w Grójcu. Dotychczas Stawiszyn funkcjonował jako Schronisko dla Nieletnich. Od lipca 2012 r. rozpoczął się proces jego przekształcania w Oddział Zewnętrzny Aresztu Śledczego w Grójcu.
Oddział zewnętrzny w Stawiszynie przeznaczony jest dla skazanych recydywistów odbywających karę pozbawienia wolności w warunkach zakładu karnego typu półotwartego. Łączna pojemność oddziału zewnętrznego wynosi 183 miejsc. Obsadę kadrową stanowią zarówno funkcjonariusze jak i pracownicy cywilni. Oddział Zewnętrzny w Stawiszynie położony jest na rozległym terenie, zaopatrzonym w odpowiednią infrastrukturę oraz bazę lokalową. W związku z tym planowane jest prowadzenie tam oddziaływań resocjalizacyjnych na wielu płaszczyznach m.in. poprzez realizację kursów zawodowych oraz programów readaptacji społecznej skazanych. Istotną część działalności Oddziału stanowić będzie przede wszystkim szeroka współpraca z instytucjami samorządu lokalnego i instytucjami państwowymi w zakresie świadczenia pracy przez skazanych.
Widzenia
Udzielanie widzeń odbywa się zgodnie z ustalonym harmonogramem:
- Osadzonym tymczasowo aresztowanym: w czwartki oraz pierwszą i trzecią niedzielę miesiąca,
- Skazanym: w czwartki oraz drugą i czwartą niedzielę miesiąca.
Dostępne tury widzeń mają następujące godziny:
- 8:45 – 9:45
- 10:15 – 11:15
- 11:45 – 12:45
- 13:15 – 14:15
- 14:45 – 15:45
Aby umówić się na widzenie, należy zadzwonić pod numer 666 070 639 – zgłoszenia przyjmowane są telefonicznie w godzinach 9:00 – 12:00 w wyznaczone dni. Osoby odwiedzające powinny przybyć do jednostki 20 minut przed planowanym rozpoczęciem widzenia oraz przestrzegać ustalonych zasad wizyt.
Jak wysłać paczkę online
Aby wysłać paczkę online do Aresztu Śledczego w Grójcu, skorzystaj z opcji wysyłki paczki higienicznej lub paczki żywnościowej. Proces jest prosty i intuicyjny – rekomendujemy zamówienie paczek przez formularz kantynasw.pl, co zapewnia szybką i bezpieczną realizację zamówienia.
Przejdź do formularza zamówienia paczek online
Informacja dotycząca sposobu realizacji paczek żywnościowych oraz higienicznych
Skazany ma prawo otrzymać raz w miesiącu paczkę żywnościową oraz higieniczną, w skład której wchodzą artykuły żywnościowe,wyroby tytoniowe lub higieniczne zakupione za pośrednictwem zakładu karnego. Skazany otrzymuje paczkę po złożeniu zamówienia na piśmie oraz po pokryciu kosztów przygotowania paczki. Zamówienie może być również złożone przez osobę najbliższą. Szczegółowe zasady realizacji prawa otrzymania paczek reguluje Kodeks karny wykonawczy oraz Regulamin organizacyjno porządkowy wykonywania kary pozbawienia wolności oraz Regulamin organizacyjno porządkowy wykonywania tymczasowego aresztowania.
W przypadku, gdy paczka dla osadzonego jest realizowana przez osobę najbliższą, ich przygotowanie odbywa się na podstawie prawidłowo wypełnionego przez zamawiającego (tj. osobę najbliższą) formularza zamówienia na paczkę żywnościową/ higieniczną. Formularz zamówienia oraz lista produktów dostępnych w punkcie sprzedaży w Areszcie Śledczym w Grójcu można uzyskać:
a) w oddziałach mieszkalnych (wyłącznie wzór formularza do zamówienia przez osadzonego);
b) w punkcie sprzedaży;
c) w poczekalni dla osób odwiedzających;
d) na stronie internetowej aresztu bądź stronie internetowej operatora kantyny – Polskiej Grupy SW Przedsiębiorstwa Państwowego
W przypadku, gdy paczkę zamawia osoba najbliższa, wypełnione zamówienie można:
a) złożyć bezpośrednio podczas widzenia w kantynie, dokonując jednocześnie opłaty;
b) przesłać pocztą wraz z potwierdzeniem opłaty, na adres:
Areszt Śledczy w Grójcu – KANTYNA ul. Armii Krajowej 21
05-600 Grójec
c) dostarczyć osobiście do Aresztu, w dniach i godzinach pracy administracji, wraz z potwierdzeniem dokonania przelewu lub dowodu wpłaty;
d) przesłać drogą elektroniczną na adres: kantyna.as.grojec@pgsw.pl.
W przypadku, gdy zamówienie nie jest składane w czasie widzenia z osadzonym*, przelew środków pieniężnych tytułem opłaty za paczkę winien nastąpić na konto:
BGK 44 1130 1017 0020 1458 9320 0152
Polska Grupa SW Przedsiębiorstwo Państwowe, ul. Kocjana 3, 01-473 Warszawa.
Przelew środków można dokonać w sposób tradycyjny (przekaz pocztowy) lub za pomocą przelewu internetowego. W obydwu przypadkach polecenie przelewu winno ponadto zawierać następujące dane:
a) nazwę zleceniodawcy/zamawiającego oraz jego adres
b) w polu tytułem wpisane dane osadzonego – Imię i Nazwisko, imię ojca osadzonego, datę urodzenia osadzonego oraz miejsce przebywania osadzonego (AŚ Grójec).
Do zamówienia składanego osobiście w jednostce lub przesyłanego pocztą tradycyjną lub za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, należy dołączyć potwierdzenie przelewu/dowód wpłaty.
W przypadku składania zamówienia przez osobę najbliższą w trakcie widzenia z osadzonym*:
a) druk zamówienia składa się bezpośrednio w punkcie sprzedaży,
b) niezwłocznie weryfikuje się uprawnienie osadzonego do otrzymania paczki
c) zamówienie opłaca się gotówką w czasie widzenia po pozytywnej weryfikacji uprawnienia do otrzymania paczki żywnościowej.
Zamówienie na paczkę nie będzie zrealizowane w przypadku, kiedy przesłano środki pieniężne na konto punktu sprzedaży bez wypełnionego formularza zamówienia na paczkę, stwierdzono niezgodność zamówienia z produktami dostępnymi w sprzedaży umieszczonymi na stronie internetowej jednostki lub kwota wpłaconych środków pieniężnych jest niezgodna z wartością zamówienia, a także gdy ciężar zamówionych produktów spożywczych przekracza 6 kg.
Niezależnie od formy złożenia zamówienia paczka realizowana jest w terminie do pięciu dni roboczych, liczonych od dnia przyjęcia poprawnie złożonego zamówienia do realizacji poprzez kantynę oraz wpływu środków finansowych na konto firmy obsługującej kantynę w Areszcie.
INFORMACJA:
Z uwagi na liczne skargi dotyczące pobierania prowizji za pośredniczenie w realizacji e-paczek informujemy, że PGSWPP pobiera jedynie opłatę za przygotowanie paczki, której koszt w zależności od opakowania wynosi od 1.00 zł do 2.00 zł. Praktyka pobierania minimum 10% od wartości wpłaconej kwoty jest stosowana przez firmy zewnętrzne, które nie są związane z naszą Instytucją. Korzystanie z firm pośredniczących wiąże się z dodatkowymi opłatami oraz dłuższym terminem realizacji paczki, lub może wiązać się z brakiem realizacji paczki z uwagi na niezaktualizowaną listę dostępnych produktów. Aby uniknąć powyższego, zamówienia należy składać na zasadach określonych na stronie internetowej www.igbmazovia.pl/e-paczka. Wszelkie pytania dotyczące realizacji paczek prosimy kierować na adres paczki@igbmazovia.pl, lub numer telefonu 22/328-61-41.
Ponadto informujemy, że w przypadku dokonywania wpłat na e-paczki w Zastępczej Obsłudze Kasowej, tj. pośrednika różnych banków, pośrednik ten pobiera opłatę w wysokości 1% kwoty transakcji oraz nie mniej niż 20,00 zł lub wg taryfikatora danego banku, co wpływa na pomniejszenie wartości realizowanego zamówienia przez kantynę. Dla przykładu, wpłacając w ZOK kwotę na e-paczkę w wysokości 50,00 zł, 100,00 zł lub 200,00 zł paczka zostanie zrealizowana odpowiednio na kwotę: 30,00 zł, 80,00 zł, 180,00 zł.